ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی

نحوه ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی چگونه است و چه مدارکی مورد نیاز است؟

اگر شما به دنبال ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی که ارائه کننده تجهیزات اطفا حریق و اعلام حریق است می باشید، باید توجه داشته باشید که سلسه مراتبی را باید طی کنید تا بتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید. آگاهی از این سلسله مراتب و قوانین می تواند به شما کمک کند که در روند ثبت شرکت خود با مشکل مواجه نشوید و هر چه سریع تر کار خود را پیش ببرید.

ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی

حال به سراغ اصل مطلب می رویم. برای ثبت شرکت با فعالیت مشخص شده، در این مورد خاص، ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی باید طبق ضوابط و مقررات اداره ثبت شرکت ها تقاضانامه تنظیم کنید. اما اگر علم این کار را ندارید می توانید از مشاورین امور حقوقی کمک بگیرید. لازم به ذکر است اگر تنها قصد عرضه و فروش محصولات تجهیزات آتش نشانی را دارید، کافی است جواز کسب برای فروشگاه خود تهیه کنید. بعد از ثبت شرکت، اگر قصد صادرات و واردات به خارج از کشور را دارید باید نسبت به تهیه کارت بازرگانی اقدام به عمل کنید.
اصولاً شرکت های سهامی خاص یا مسئولیت محدود برای ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی انتخاب می شوند. برای اینکه شرکت خود را به ثبت برسانید باید موضوع فعالیت شرکت خود را مشخص کنید. هر چه موضوع فعالیت شرکت شما عنوان مشخص تری داشته باشد، عملکرد شرکت شما را بهتر نشان می دهد.

 

 

یکی از مسئله های پیش رو، حق امتیاز برای ثبت کالای جدید است. به عنوان مثال یکی از اعضای شرکت، لباس جدیدی برای آتش نشانان طراحی می کند که نقص لباس های قدیمی را برطرف کرده است. کالای جدیدی که شما طراحی و تولید می کنید باید ثبت بشود و حق امتیاز تولید آن کالا انحصاراً برای شرکت شما ثبت شود. اگر شرکت های دیگر بخواهند از طرح و کالای شما استفاده کنند باید با داشتن مجوز این کار را انجام دهند. در ادامه به دیگر مواردی که برای ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی حائز اهمیت اشاره می کنیم.

دریافت تأییدیه آتش نشانی

در ابتدا برای ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی باید از سازمان آتش نشانی تأییدیه دریافت کنید. در غیر این صورت قید ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی را بزنید. برای دریافت تأییدیه، باید توسط خود کارفرما یا نماینده قانونی وی پرونده ای تحت همین عنوان تنظیم شود. سپس پرونده شما در سازمان آتش نشانی طی جلسات فنی و حل اختلاف سازمان، تأیید صلاحیت یا رد صلاحیت شود. برای پیشبرد بهتر پرونده، خود کارفرما یا نماینده قانونی وی باید در جلسات فنی و حل اختلاف باید حضور پیدا کند تا بتواند در صورت بروز مشکلات و چالش ایمنی و آتش نشانی از پرونده خود دفاع کند.این جلسات تحت نظارت اعضای کمیسیون تعیین صلاحیت و اعضای کمیسیون بازرسی صورت می گیرند.

دریافت تأییدیه آتش نشانی
لازم به ذکر است که شرکت های تجهیزات آتش نشانی بر اساس زمینة فعالیتشان تفکیک می شوند و طبق آن زمینه ای که فعالیت می کنند باید افراد متخصص با پروانه نظام مهندسی مربوط به آن زمینه در کادر پرسنل شرکت حضور داشته باشند:
1. زمینه فروش سیستم اعلام حریق (پروانه نظام مهندسی و مهندس در رشته برق)
2. زمینه فروش سیستم اطفا حریق (پروانه نظام مهندسی و مهندس در رشته مکانیک)
3. زمینه فروش درب های مقاوم حریق (پروانه نظام مهندسی و مهندس در رشته معماری)
4. زمینه پوشش های مقاوم حریق (پروانه نظام مهندسی و مهندس در رشته عمران)
در صورت عدم ارائه مدارک فوق در راستای زمینه فعالیت شرکت، برای گرفتن تأییدیه از سازمان آتش نشانی با کمیسیون تعیین صلاحیت با مشکل مواجه می شوید.
طی دریافت تأییدیه آتش نشانی، ساختمان و محل اصلی شرکت شما باید تأیید صلاحیت شود. رعایت ایمنی ساختمان بنا به کاربری اش سنجیده می شود. در این مورد که هدف تولید تجهیزات آتش نشانی است، باید ساختمان اصلی شرکت از لحاظ سیستم اطفای حریق، پوشش ضد حریق، سیستم خطرسنجی، کانال کشی و سیستم تهویه دود و … قوی باشد تا تأیید صلاحیت شود. علاوه بر مواردی که ذکر شد رعایت این موارد نیز در دریافت تأییدیه آتش نشانی تأثیرگذار است:
1. ارائه نقشه های مربوطه و تصحیح شماتیک جانمایی
2. طراحی سیستم فشار مثبت دهلیز پلکان ها
3. تهویه مناسب برای پارکینگ ها
4. شبکه برق اضطراری
5. سیستم پمپاژ و مخازن
6. طراحی و انتخاب نوع خاموش کننده های دستی مناسب
7. تابلوهای هشدار

مجوز آتش نشانی

برای این که بتوان از آتش نشانی مجوز برای ثبت تجهیزات آتش نشانی گرفت، باید برای طی کردن روند دریافت این تاییدیه از سازمان آتش نشانی و یا سازمان نظام مهندسی برای ساختمان، ابتدا یک پرونده تشکیل داد و هماهنگی های امور اداری پرونده پروژه هم در سازمان باید با اخذ وکالت کاری از کارفرما و یا نماینده قانونی انجام شود. معمولا در روند این اخذ مجوز، باید در جلسات فنی و همچنین حل اختلاف سازمان آتش نشانی به عنوان نماینده کارفرما شرکت کرد. این جلسات به دلیل این است که بتوان در اجرای پروژه مشکلات و چالش های ایمنی و آتش نشانی پروژه را برطرف کرد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی

پس از دریافت تأییدیه سازمان آتش نشانی نوبت به ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی می رسد. همان‌طور که اشاره شد شرکت های سهامی خاص یا مسئولیت محدود قادر به ثبت شرکت هستند. هر کدام از این شرکت ها مدارک منحصر به خود را برای ثبت اداری لازم دارند. در ادامه هر کدام را به صورت مجزا شرح می دهیم.
• مدارک ثبت شرکت سهامی خاص:
1. مدارک شناسایی حداقل تعداد سهام‌داران (سه نفر)
2. مدارک شناسایی بازرس اصلی و علی البدل
3. مدارک شناسایی مدیرعامل
4. آدرس و کد پستی محل اصلی شرکت
5. دو نسخه کپی از اساسنامه شرکت
6. دو نسخه کپی از صورت جلسه هیئت مؤسس
7. دو نسخه کپی از اظهارنامه شرکت
8. گواهی سپرده بانکی به ارزش حداقل سی و پنج درصد سرمایه شرکت در حساب بانکی شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی

مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود

1. مدارک شناسایی حداقل تعداد سهامداران (دو نفر)
2. حداقل سرمایه لازم به ارزش یک میلیون ریال یا بیشتر
3. تعیین دقیق سهم شرکا در سهام شرکت و درج آن در اساسنامه شرکت
4. آدرس و کد پستی محل اصلی شرکت
5. دو نسخه کپی از صورت جلسه با امضای شرکای شرکت
6. دو نسخه کپی از اظهارنامه با امضای شرکای شرکت
7. دو نسخه کپی از اساسنامه با امضای شرکای شرکت

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی

بعد از ارائه مدارک مربوطه برای ثبت شرکت به ادارات ثبت شرکت ها، باید دید چه مدت زمان نیاز است که این مراحل به ثبت نهایی برسند. برای هر کدام از این کار ها مدت زمان مشخصی ثبت شده که در طی آن مدت زمان کار شما انجام خواهد شد:
1. دریافت تأییدیه نام های پیشنهادی برای شرکت از اداره ثبت ظرف مدت 48 ساعت
2. صدور آگهی تأسیس شرکت ظرف مدت 10 الی 12 روز
3. انتشار نسخه فیزیکی روزنامه رسمی پس از پرداخت هزینه ظرف 15 روز
4. اقدام برای تهیه دفاتر قانونی شرکت ظرف 10 روز

سلسله مراتب اتش نشانی

برای این که بتوان شرکت تجیهزات آتش نشانی را ثبت کرد، باید آن را در قالب شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود به ثبت رساند. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، نوشتن موضوع فعالیت شرکت است. موضوع فعالیت شرکت به هر نحوی که به ثبت برسد، می تواند قدرت عملکرد آن شرکت را نشان دهد. یکی از مواردی که شرکت های تجهیزات آتش نشانی با ان روبرو هستند، مسئله طراحی و رونمایی از یک کالای جدید است. به عنوان مثال قرار است یک ماسک آتش نشانی که با شیوه ای جدید طراحی شده رونمایی شود. برای این کار، قبل از رونمایی و استفاده از آن باید آن را به ثبت برسانید که این کار را می توانید به عنوان طرح صنعتی در مرکز مالکیت فکری انجام دهید. در صورتی که کالای جدید ثبت شود، هر شخصی که بخواهد از این کالا بهره برداری کند، باید از قبل مجوز بگیرد. در این قسمت سلسله مراتب ثبت تجیهزات آتش نشانی را برای شما توضیح می دهیم.

نقشه جانمایی کپسول آتش نشانی

به طور کلی برای نصب کپسول آتش نشانی باید از یک نقشه استاندارد استفاده کرد که این نقشه تابع چند عامل مهم است:

  • فاصله کپسول های اطفا حریق با یک دیگر
  • محل نصب کپسول آتش نشانی
  • تعداد کپسول های مورد نیاز
  • سطح پوشش دهنده هر کپسول اطفا حریق

این کپسول ها باید نزدیک در ورودی و خروجی و همچنین در معرض دید نصب شوند و برای نصب آن روی دیوار باید از بست های مخصوص این کار استفاده کرد. محل نصب این کپسول ها باید به گونه ای باشد که هیچ آسیبی به کپسول نرسد و باید دور از مواد اشتعال زا و خطرناک قرار بگیرند.

خرید انواع تجهیزات آتش نشانی

برای خرید انواع تجهیزات اعلام حریق و اطفا حریق از جمله جعبه آتش نشانی، می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

۰۲۱-۴۰۶۶۲۴۸۲              ۰۲۱-۴۰۶۶۴۴۱۸

۰۹۱۹۸۵۸۲۴۸۴               ۰۹۱۹۰۹۰۰۹۱۴

ایمیل  info@azhmanfire.ir