خرید عمده تجهیزات اعلام حریق

خرید عمده تجهیزات اعلام حریق شامل چه مواردی می شود؟

تجهیزات اعلام حریق از مهم ترین تجهیزات ایمنی در هر ساختمان هستند. این لوازم از تنوع بالایی برخوردارند و هر کدام از انواع آن نیز روش کار مخصوص به خود را دارند. در زمینه طراحی، تولید و عرضه تجهیزات اعلام حریق و تجهیزات اطفاء حریق مجموعه های متعددی فعالیت می کنند. برای خرید عمده تجهیزات اعلام حریق می توانید سری به این فروشگاه ها زده و محصولات خود را به صورت غیر حضوری سفارش دهید. اما برای اینکه بتوانید در میان تنوع محصولات، کالای مناسب خود را پیدا کنید، لازم است شناخت کافی در خصوص هر کدام از انواع تجهیزات اعلام حریق داشته باشید. در ادامه با این محصولات بیشتر آشنا می شویم.

تجهیزات اعلام حریق

به مجموعه ای از لوازم و وسایلی که در تشخیص علائم حریق و مهار آن مورد استفاده قرار می گیرند، تجهیزات اعلام حریق می گویند. این تجهیزات با تشخیص و شناسایی علائم خطر، از بروز خسارات جانی و مالی تا حد زیادی جلوگیری کرده و به افزایش امنیت ساکنین ساختمان کمک بسیار زیادی می کنند. از مهم ترین تجهیزات اعلام حریق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دتکتور اعلام حریق
  • شاسی اعلام حریق
  • آژیر اعلام حریق
  • چراغ چشمک زن اعلام حریق
  • کنترل پنل یا پنل مرکزی سیستم اعلام حریق
  • منبع تغذیه
  • سایر لوازم و تجهیزات جانبی اعلام حریق

هر کدام از انواع تجهیزات اعلام حریق که به آن ها اشاره شد، دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که در بخش های بعدی به طور مجزا با هر یک از آن ها آشنا می شویم. این شناخت به درک شما از کارکرد تجهیزات کمک خواهد کرد و در پروسه خرید نیز می تواند راهنمای خوبی به شمار رود.

خرید عمده دتکتور علام حریق

دتکتور اعلام حریق

دتکتورها دستگاه های مخصوصی هستند که این روزها تقریبا تمامی ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری به انواع آن مجهز می شوند. این تجهیزات به ظاهر ساده و کوچک نقش بسزایی در تشخیص علائم حریق داشته و می توانند تا حد زیادی از بروز خسارات جانی و مالی جلوگیری کنند.

روش کار بسیار ساده است. دتکتورها دارای سنسورهای خاصی بوده که این سنسورها بسته به طراحی دتکتور به عواملی همچون دود، نشتی گاز، حرارت و… حساس هستند. با انتشار این علائم در محیط، دتکتور فعال شده و پیام خطر را از طریق مدارهای خود به سیستم کنترل مرکزی ارسال می کند. با توجه به این توضیحات می توان دتکتورها را در گروه های مختلفی قرار داد که عبارتند از: دتکتورهای گازی، دتکتورهای دودی، دتکتورهای حرارتی و دتکتورهای شعله.

 

 

شاسی یا شستی اعلام حریق

از دیگر تجهیزات اعلام حریق می توان به شستی یا شاسی اعلام حریق اشاره کرد. شستی ها جزء تجهیزات دستی اعلام حریق هستند. معمولا این تجهیزات را در مکان هایی از ساختمان نصب می کنند که کاملا قابل مشاهده و در دسترس عموم افراد باشند. به عنوان مثال؛ مسیرهای خروجی بهترین بخش از ساختمان برای نصب شاسی اعلام حریق به شمار می روند.

همانطور که گفتیم این تجهیزات به صورت دستی کار می کنند. بنابراین در زمان بروز حریق، افراد می توانند با اعمال فشار، آن ها را فعال کنند. شاسی های اعلام حریق معمولا به دو گروه کلی تقسیم می شوند که عبارتند از شاسی های فشاری که قابلیت ریست شدن دارند و شاسی های طلق دار (یا شیشه شکستنی).

آژیر اعلام حریق

پس از فعال شدن دتکتورها و شاسی ها و اعلام خطر، آژیرها کار خود را آغاز کرده و برای هشدار شروع به آژیر کشیدن می کنند. آژیرها معمولا از نویز صدای بالایی برخوردارند تا بتوانند تمامی ساکنین در یک محل خاص را از خطر حریق آگاه سازند. معمولا بهترین مکان برای نصب آژیر در ساختمان عبارتند از: راهروها، راه پله ها، انبارها، مسیرهای عبور و مرور و…

چراغ چشمک زن اعلام حریق

گاهی اوقات امکان دارد به دلایل مختلف، آژیرهای اعلام حریق از کار افتاده و در زمان خطر فعال نشوند. معمولا در چنین شرایطی از چراغ چشمک زن استفاده می شود. بهترین مکان برای نصب چراغ های چشمک زن در راهروها، راه پله ها و بالای درب اتاق هاست. این چراغ ها با بروز حریق فعال شده و با چشمک زدن افراد را از خطر مطلع می کنند.

 کنترل پنل سیستم اعلام حریق

مغز و هسته مرکزی سیستم اعلام حریق، کنترل پنل آن است که تمامی قطعات و تجهیزات اعلام حریق از طریق مدارهای الکترونیکی به آن متصل می شوند. معمولا این سیستم را در محلی از ساختمان نصب می کنند که در زمان حریق، آسیبی به آن وارد نشود.

منبع تغذیه سیستم اعلام حریق

منبع تغذیه

منبع تغذیه وظیفه تامین انرژی مورد نیاز برای سیستم اعلام حریق را دارد. این منبع تغذیه معمولا مجهز به باتری هایی است تا در زمان قطع شدن برق شهری، بتواند همچنان به فعالیت خود ادامه داده و از غیرفعال شدن سیستم جلوگیری کند.

خرید عمده تجهیزات اعلام حریق

یکی از مزایای خرید عمده تجهیزات اعلام حریق، برخورداری از قیمت های مقرون به صرفه و مناسب آن است. در واقع با خرید عمده می توان محصولات را با قیمت های ارزان تری تهیه کرد. اما لازم است برای سفارش کالا به صورت اینترنتی، حتما نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • از آن جایی که تجهیزات اعلام حریق جزء وسایل ایمنی و بسیار مهم در ساختمان هستند، لازم است از کیفیت و استانداردهای بالایی در ساخت برخوردار باشند. بنابراین حتما سعی کنید تجهیزات مورد نظر خود را از مراکز و نمایندگی های معتبر تهیه کنید.
  • مشخصات فنی و ساخت محصولات را به دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که تجهیزات کاملا با محل نصب و شرایط ساختمان مطابقت و هماهنگی دارند.
  • استانداردهای به کار رفته در ساخت هر یک از محصولات را بررسی کنید. در صورتی که اطلاعاتی در این خصوص ثبت نشده، می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت فروشنده، با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کرده و توضیحات لازم را از این طریق دریافت کنید.
  • قیمت تجهیزات اعلام حریق برای هر فروشگاهی متفاوت است و این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. سعی کنید پیش از نهایی شدن سفارشات، لیست قیمت های پیشنهادی از چند فروشگاه مختلف را مورد بررسی قرار داده و مقایسه کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید خریدی اقتصادی داشته باشید.

تهیه عمده تجهیزات اعلام حریق

برای خرید عمده این تجهیزات آتش نشانی از گروه صنعتی آژمان، می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

۰۲۱-۴۰۶۶۲۴۸۲              ۰۲۱-۴۰۶۶۴۴۱۸

۰۹۱۹۸۵۸۲۴۸۴               ۰۹۱۹۰۹۰۰۹۱۴

ایمیل  info@azhmanfire.ir