کپسول آتش نشانی هالوژنه

کپسول آتش نشانی هالوژنه چیست؟

کپسول آتش نشانی هالوژنه، یکی از بهترین کپسول های آتش نشانی است که با استفاده از متریالی مثل اتان، فلوئر، بروم، کلرید و متان ساخته می شود. این نوع کپسول اولین بار در سال 1900 به بازار عرضه شد. عملکرد قابل قبولی داشت و توانست میزان خسارت های مالی و جانی آتش سوزی های مهیب را به حداقل برساند. در حال حاضر نیز جزء پرکاربرد ترین کپسول های آتش نشانی، به شمار می آید. امروزه پروسه ایمن سازی ساختمان در برابر آتش بسیار مهم است. ایمن سازی یکی از مبانی اصلی صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. کارشناسان در مقایسه با گذشته، بر اجرای آن تأکید بیش‌تری دارند. بنابراین نیاز است که ما بیشتر با این مدل تجهیزات آشنا شویم. در این صورت خواهیم توانست میزان خسارت های آتش سوزی های گسترده را کاهش دهیم.

انواع کپسول آتش نشانی هالوژنه

به همین دلیل نیز ما قصد داریم در ادامه به کپسول آتش نشانی هالوژنه بپردازیم و آن را به طور کامل معرفی کنیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیش تر با این وسیله و قابلیت های آن آشنا شوید.

انواع کپسول آتش نشانی هالوژنه

کپسول آتش نشانی، یکی از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی است که برای ایمن سازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و خوشبختانه بکارگیری  آن توانسته است موجبات یک زندگی امن و راحت را فراهم کند. البته، لازم است این نکته را متذکر شویم که کیفیت کارایی یک کپسول آتش نشانی، تا حد زیادی بستگی به نوع  آن دارد و به همین دلیل کسانی که قصد استفاده از این وسیله را دارند، حتماً باید در مورد انواع آن و کارایی هر یک اطلاعات کافی داشته باشند.

با توجه به این که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ما تصمیم داریم در این بخش به طور اختصاصی به معرفی مهم ترین انواع کپسول آتش نشانی هالوژنه بپردازیم که عبارتند از:

کپسول های هالوژنه سقفی

این مدل کپسول هالوژنه همانطور که از نام آن نیز مشخص است، روی سقف ساختمان نصب می شود. زمانی که آتش سوزی رخ می دهد، گرما و حرارت ایجاد شده، مادۀ خاموش کننده ای که درون شیشۀ کپسول وجود دارد را منبسط می کند. این انبساط منجر به شکستن شیشه می شود. سپس مادۀ خاموش کننده بر روی آتش ریخته و آن را مهار می کند.

کپسول هالوژنه سقفی

کپسول های هالوژنه بولینگی

نوع دیگر از کپسول های هالوژنه، کپسول های هالوژنۀ بولینگی هستند که به کپسول های شیشه ای نیز معروف اند. ساختار این نوع کپسول ها به گونه ای طراحی شده است که در حین وقوع آتش سوزی، باید آن ها را به داخل آتش پرتاب کنیم. با این کار شیشۀ بولینگی شکلی که درون آن ها تعبیه شده، می ترکد. در این هنگام مادۀ خاموش کنندۀ هالوژنه درون شیشه بتواند خارج شده و آتش را خفه کند.

البته قابل ذکر است که شیشه هایی که در این نوع کپسول تعبیه می شوند، انواع مختلفی دارند و مسلماً هر کدام از انواع آن، ظرفیت خاصی دارند و به یک دمای مشخصی حساسیت نشان می دهند. این در حالی است که شیشه، در حین آتش سوزی به طور مستقیم بر روی عملکرد کپسول تأثیر می گذارد و به همین دلیل کسانی که قصد خرید کپسول های هالوژنه بولینگی را دارند، باید این نکته را در نظر داشته باشند تا بتوانند از میان انواع مختلف این وسیله، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کپسول های هالوژنه استوانه ای

نوع دیگری از کپسول های هالوژنه، کپسول های استوانه ای هستند که در دو نوع اتوماتیک و دستی تولید می شوند و به دلیل کارایی خوبی که دارند، پرکاربرد بوده و در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه عملکرد کپسول آتش نشانی هالوژنه

این نوع کپسول هنگامی که در مجاورت آتش قرار می گیرد، در آن اختلال شیمیایی ایجاد می کنند. این اختلال از رسیدن اکسیژن به آتش جلوگیری می کند. به این ترتیب مانع گسترش و نفوذ آتش سوزی به قسمت های همجوار محل آتش سوزی می شود. جالب است بدانید که این مدل کپسول آتش نشانی، در مقایسه با سایر انواع کپسول های آتش نشانی کارایی بهتری از خود نشان می دهد و خیلی سریع تر و بهتر آتش را خاموش می کند. این در حالی است که بعد از به اتمام رسیدن فرآیند اطفای حریق، اثرات محتویات این کپسول در محل آتش سوزی از بین رفته و اثری باقی نمی ماند. به همین دلیل معمولاً از این کپسول برای خاموش کردن آتش وسایل و ابزار آلات مهمی مثل تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود.

شارژ کپسول هالوژنه

شارژ کپسول هالوژنه

شارژ کردن کپسول آتش نشانی، یک کار کاملاً تخصصی است که باید با استفاده از ابزار آلات مخصوص و به صورت اصولی انجام شود. از این رو، توصیۀ ما به شما این است که حتماً برای انجام این کار، به مراکز معتبر مراجعه کنید. در این صورت کار را به افراد متخصص خواهی سپرد. چرا که فقط در این صورت است که کپسول به درستی شارژ می شود و در حین مهار آتش سوزی، کارایی لازم را دارد. به هیچ وجه نباید این کار را دست کم بگیرید. چرا که این مسأله با جان و مال انسان ها در ارتباط است. اگر در مواقع شروع حریق، کپسول درست کار نکند، نمی توان جلوی گسترش آتش را گرفت و فاجعه رخ می دهد.

قیمت و خرید کپسول هالوژنه

کپسول های هالوژنه، مانند سایر کپسول های آتش نشانی اطفاء حریق با قیمت مناسبی به  بازار عرضه می شوند و معمولاً کسی در حین خرید و نصب این نوع کپسول ها با مشکل چندانی مواجه نمی شود. از این رو بهتر است، زمانی که برای خرید این قبیل محصولات به بازار مراجعه می کنید، قبل از بررسی قیمت، به امر کیفیت و کارایی محصول توجه کنید. در این صورت می توانید گزینه بهتری را انتخاب کنید.

 برای خرید این وسیله به مراکز معتبر و خوشنام مراجعه کنید. طبیعتاً در این صورت می توانید بهترین نوع کپسول را با یک قیمت مناسب خریداری کنید. همچنین از بابت کیفیت هم خیالتان راحت خواهد بود. از جمله این مراکز  معتبر می توان به فروشگاه آژمان اشاره کرد. این فروشگاه محصولات خود را با گارانتی ارائه می دهد. همچنین تمامی استانداردهای لازم از سازمان های مربوطه را دارد. شما می توانید محصولات گروه صنعتی آژمان را در سایت azhmanfireco.ir مشاهده کنید. اگر فکر می کنید که اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و یا نمی دانید کدام نوع کپسول برای فضا و مکان مورد نظر شما مناسب است، می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. در این صورت از مشاوره های لازم بهره مند شده و سپس محصول خود را سفارش دهید.

خرید کپسول آتش نشانی

برای خرید انواع تجهیزات اعلام حریق و اطفا حریق، می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

۰۲۱-۴۰۶۶۲۴۸۲              ۰۲۱-۴۰۶۶۴۴۱۸

۰۹۱۹۸۵۸۲۴۸۴               ۰۹۱۹۰۹۰۰۹۱۴

ایمیل  info@azhmanfire.ir